Zakończenie projektu „Poprzez Niepodległą” i uzyskanie odznaki jakości za projekt eTwinning

W związku z obchodami 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości pani Ewelina Liedtke w I semestrze roku szkolnego 2018/2019 wprowadziła innowację pedagogiczną “Poprzez Niepodległą” adresowaną do klasy IIId w ramach lekcji wychowawczych. Innowację realizowano od września 2018 do stycznia 2019, a główną motywacją jej wprowadzenia była chęć rozwijania wśród młodzieży patriotyzmu oraz pamięci o przeszłości.

W dniu 21 stycznia otrzymaliśmy oficjalną informację, że nasza szkoła uzyskała odznakę jakości za projekt eTwinning. Wszystkim uczestnikom projektu i opiekunce, pani Ewelinie Liedtke serdecznie gratulujemy!


 

Założenia ogólne projektu polegały na:

– stworzeniu wirtualnego przewodnika po 100 miejscowościach w Polsce;

-wspólnym świętowaniu rocznicy odzyskania niepodległości;

– opracowaniu poradnika: „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci”.

Cele szczegółowe: zdobycie wiedzy na temat niepodległości Polski;
przypomnienie faktów historyczne związane z drogą Polaków do niepodległości;
 napisanie życzeń lub dedykacji;
przyrost wiedzy i umiejętności z zakresu korzystania z zasobów dostępnych w Internecie;
 doskonalenie umiejętności współpracy w grupie;
 dzielenie się wiedzą za pośrednictwem nowoczesnych technologii TIK.

Plan innowacji:

Wrzesień:

1. Stworzenie kooperacyjnego planu projektu– przydział zadań.

2. Skąd jesteśmy? – zamieszczenie szkół partnerskich na mapie.

3. Przedstawienie swoich szkół. 

4. Wideokonferencje – powitanie partnerów.

5. Opracowanie i wybór logo projektu – głosowanie.

Logo projektu

Październik:
1. Opracowanie poradnika: „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci”


2. Opracowanie wirtualnego przewodnika po swojej miejscowości.

Listopad:

1. Wykonanie papierowej kartki z okazji rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Stworzenie galerii kartek.


2. Wysyłanie kartek z życzeniami.


3. Wspólne pracowanie kalendarium związanego z drogą Polski do odzyskania Niepodległości.
4. Fotorelacje ze szkolnych obchodów 100 Rocznicy Odzyskania Niepodległości.

Grudzień:
1. Opracowanie wirtualnego przewodnika „Poprzez Niepodległą”.


2. Opracowanie quizu historycznego Utworzenie banku pytań i odpowiedzi.


3. Quiz online.

Styczeń:
1. Podsumowanie (ewaluacja projektu, udostępnienie wypracowany materiałów).

Cele, które zostały osiągnięte w ramach innowacji to:

1. Wzrost zainteresowania wydarzeniami historycznymi.


2. Zdobycie wiedzy na temat niepodległości Polski.


3. Poznanie aktów historyczne związane z drogą Polaków do niepodległości.


4. Zwiększenie kompetencji informatycznych dzieci i nauczycieli.


5. Przyrost wiedzy i umiejętności z zakresu korzystania z zasobów dostępnych w Internecie.


6. Czerpanie radości z wykorzystywania technologii podczas działania w projekcie.

7. Stworzenie gotowych materiałów dla nauczycieli (kalendarium, baza pytań do quizu, poradnik).

8. Stworzenie poradnika: „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci”
.

9. Przygotowanie kalendarium związanego z drogą Polski do odzyskania niepodległości – materiału dla nauczycieli i uczniów.


10. Quiz historyczny wiedzy o drodze Polski do odzyskania niepodległości.

Poprzedni artykułDokarmianie ptaków i zwierząt leśnych zimą
Następny artykułInnowacja pedagogiczna „Kaszka z mlekiem, czyli ze związkami frazeologicznymi za pan brat”