Tabata na lekcjach wychowania fizycznego

Zdalne lekcje wychowania fizycznego mogą być bardzo atrakcyjne. Nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Iławie wspólnie z uczniami inicjują wiele atrakcyjnych działań, mających na celu dbanie o kondycję fizyczną w tym trudnym czasie. Aktywizowanie uczniów do systematycznego wysiłku fizycznego, może przybierać formy projektów, które rozbudzają również inwencję twórczą naszych uczniów.

Jednym z pomysłów są Tabaty*. Trening Tabata łączy w sobie ćwiczenia anaerobowe (ćwiczenia beztlenowe) i ćwiczenia aerobowe (ćwiczenia tlenowe), więc pozwala jednocześnie poprawić wydolność i wytrzymałość organizmu. Jego ogromną zaletą jest angażowanie wielu grup mięśniowych, co w bardzo korzystny sposób wpływa nie tylko na ogólny wygląd sylwetki, ale także poprawę wydolności tlenowej i beztlenowej organizmu. Dodatkowym efektem ćwiczeń Tabata jest skuteczna i dość szybka redukcja tkanki tłuszczowej oraz rzeźbienie sylwetki.

Uczniowie Filip Brzozowski i Olaf Tucholski z klasy VIII b pod czujnym okiem nauczyciela w-f, stworzyli i nagrali atrakcyjny zestaw ćwiczeń dla każdego. Jest to jedna z wielu prezentacji, aktywności fizycznej przygotowanych przez uczniów, pozostałe będziemy publikować na naszych stronach.

Ze sportowymi pozdrowieniami zapraszamy do ćwiczeń 🙂

* Tabata to rodzaj treningu interwałowego (z ang. High Intensity Interval Training, HIIT), w którym krótkie, ale bardzo intensywne serie ćwiczeń, wykonywane na poziomie 90 proc. tętna maksymalnego, przeplatane są krótkimi okresami odpoczynku. W 1996 roku japoński lekarz dr Izumi Tabata przeprowadził badanie, w którym sprawdził korzyści płynące z treningu interwałowego u sportowców. Ochotników podzielono na dwie grupy. Jedna z nich testowała nową formę treningu – 20 sekund aktywności i 10 sekund odpoczynku w ośmiu seriach – podczas gdy grupa kontrolna brała udział w klasycznych treningach. (https://zdrowie.radiozet.pl/)
/SP1/

UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułSprzątanie Ziemi
Następny artykułProjekt ZUS