Warsztaty dla rodziców w ramach projektu „Kto pyta – nie błądzi”

W dniu 23.09.2020 r zainteresowana grupa rodziców uczniów Jedynki miała okazję uczestniczyć w warsztatach pt. ,,Dyscyplina czy motywowanie? Jak skutecznie wspierać zainteresowania i pasje swojego dziecka”. zajęcia odbyły się w ramach realizowanego w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Iławie projektu unijnego ,,Kto pyta – nie błądzi”. Prowadzenie warsztatów: wicedyrektorzy Beata Niksa oraz Aurelia Waruszewska.

Celem czterogodzinnych warsztatów było:

–  pomóc rodzicom zrozumieć swoje dzieci – przełamać bariery wychowawcze,
– pomóc dostrzec  potencjał swoich dzieci – wspierać pasje i zainteresowania,
– wychowywać je na mądrych, pewnych siebie, odpowiedzialnych i wrażliwych dorosłych,
– SKUTECZNIE radzić sobie z codziennymi trudnościami,
–  dostarczenie rodzicom gotowych narzędzi i technik do pracy.

Spotkanie spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony rodziców, którzy aktywnie uczestniczyli, dzielili się swoim doświadczeniem, wspólnie starali się pod okiem prowadzących znaleźć rozwiązanie swoich problemów.
W poniedziałek, 28 września jedna z mam uczestniczących w tym spotkaniu napisała na Librusie wiadomość do dyrektora szkoły:

„Witam serdecznie,
Chciałam podzielić się moimi wrażeniami po spotkaniu na warsztatach dla rodziców w ramach projektu Kto pyta – nie błądzi.
Tematy spotkania: ,,Dyscyplina czy motywowanie? oraz Jak skutecznie wspierać zainteresowania i pasje swojego dziecka to chyba codzienne pytania, na które rodzice starają się znaleźć odpowiedzi. Dlatego tez z wielką radością pojawiłam się na spotkaniu. Już od początku, po przemiłym powitaniu i smacznym poczęstunku wiedziałam, że to była dobra decyzja. Zarówno Pani Aurelia, jak i Pani Beata w bardzo przyjazny i jasny sposób przedstawiły wcześniej przygotowane prezentacje, a przykłady z własnego doświadczenia pokazały, że każdy rodzic zmaga się z ciągłymi rozterkami, jak dobrze wychować własne dziecko. Dyskusja, która wywiązała się podczas spotkania oraz otwartość rodziców, pokazała mi również, że takich pomysłów aktywizacji na poziomie: szkoła – rodzic, powinno być jak najwięcej. I pomimo, obecnie ciężkich czasów związanych z pandemią, to właśnie rozmowa, obecność drugiego człowieka, wspólne problemy i rozterki oraz pomysły na ich rozwiązanie powodują, że łatwiej je wspólnie pokonać. Chciałabym aby częściej organizowano takie warsztaty, chętnie będę w nich uczestniczyć i z nich korzystać. Liczę, że uda się z kolejnymi projektami, więc czekam na wieści.
Tymczasem serdecznie dziękuję za możliwość, którą mi Państwo zaoferowaliście i życząc zdrowia ślę serdeczne pozdrowienia.”

Zajęcia odbyły się z wykorzystaniem technik i narzędzi ,,Pozytywnej dyscypliny” i ,,Szkoły dla Rodziców”.
Projekt jest realizowany wspólnie z Fundacją Animowania Rozwoju i Aktywności.

/SP1/

Poprzedni artykułUczniowie IV c studentami Uniwersytetu Dzieci w Klasie
Następny artykułSzkolenie nauczycieli w ramach współpracy w sieci – projekt unijny „Kto pyta nie błądzi” na finiszu w „Jedynce”