Uczniowie klasy V c na lekcji języka polskiego, pod kierunkiem polonistki – Agnieszki Prass, wyruszyli w podróż do starożytnej Grecji i poznali bogów olimpijskich. Uczniowie pracowali metodą lekcji odwróconej, czyli sami opracowali zagadnienia i przygotowali prezentacje m.in. o sztuce starożytnej Grecji, bogach i ich atrybutach, strojach greckich, a nawet piosenkę-rap o bogach olimpijskich.
Odwrócona lekcja to metoda, dzięki której uczniowie uczą się aktywnego, samodzielnego zdobywania wiedzy i odpowiedzialności, która się z tym wiąże. Ten coraz popularniejszy, sposób pracy przynosi bardzo dobre efekty w nauczaniu, nie tylko na Zachodzie, ale także w Polsce.
„Podczas lekcji uczeń zazwyczaj poznaje nowy materiał, a następnie utrwala go w domu, odrabiając „pracę domową”. Odwrócona lekcja polega na zamianie kolejności tych form uczenia się – uczeń dostaje do opracowania materiał przed lekcją, a na zajęciach powtarza i utrwala nabyte w domu wiadomości i umiejętności.” Metoda ta pozwala na indywidualizację pracy i zaangażowanie wszystkich uczniów. Nauczyciel czuwa nad przebiegiem zajęć i jest ekspertem, który rozwiązuje zagadnienia problemowe. (bc.ore.edu.pl)