W roku szkolnym 2022/3023 nasza szkoła była koordynatorem Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Canva na lekcji”.
Projekt wymyśliła i wdrożyła pani Agnieszka Prass. Do projektu zaprosiła szkoły z całej Polski i szkoły polonijne na świecie oraz patronów wydarzenia Fundację Dbam o Mój Zasięg, zajmującą się edukacją społeczeństwa na temat cyfrowej higieny i profilaktyki e-uzależnień, i nauki odpowiedzialnego korzystania z internetu przez młodych ludzi oraz iławski Inkubator Technologiczny, który dba o innowacyjne podejście przy wchodzeniu młodych ludzi na rynek pracy.
Do Projektu dołączyło 166 polskich szkół i 2 z Litwy. Ponad 200 nauczycieli i 5036 uczniów. Powstała mapa projektu, na której widać szkoły realizujące działania.
Mapa placówek, które dołączyły do projektu.
Projekt powstał, aby korzystając z platformy edukacyjnej Canva, wyzwolić wyobraźnię i kreatywne pomysły uczniów i nauczycieli oraz zainspirować uczniów do różnorakich działań twórczych w odpowiedzialny i świadomy sposób z wykorzystaniem technologii informacyjno – komunikacyjnej.
Plan działań projektowych był uzupełnieniem edukacji szkolnej, zgodnie z podstawą programową i priorytetami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022/23, realizowany przez nauczycieli różnych przedmiotów nawet z najmłodszymi uczniami, bo już w klasie drugiej szkoły podstawowej.
Nauczyciele i uczniowie projektowali w Canvie
W naszej szkole w ramach Miedzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Canva na lekcji” zrealizowaliśmy różne działania i projekt edukacyjny, do którego zaprosiliśmy Szkołę Podstawową w Kiwiszkach na Litwie.
Litewscy i polscy uczniowie przygotowali wspólny projekt najpopularniejszych litewskich i polskich związków frazeologicznych oraz przysłów. Kliknij w poniższe linki, aby obejrzeć prace uczniów:
Polsko-litewskie frazeologizmy cz. 1 i Frazeologizmy i przysłowia cz.2
Przygotowanie projektu było doskonałym sposobem na poszerzanie wiedzy językowej uczniów, a także na zrozumienie kulturowych aspektów obu narodów oraz okazją do spotkania i rozmów.
Uczniowie wykazali dużo zaangażowania i wytrwałości w poznawaniu Canvy na lekcji i rozwijania umiejętności graficznych. Ich projekty były piękne, kreatywne i twórcze, a oni są zadowoleni z udziału.
Udział w projekcie pozwolił nauczycielom wesprzeć uczniów w rozwoju istotnych kompetencji, takich jak: kreatywność, otwartość, myślenie krytyczne i analityczne, innowacyjność, empatia oraz umiejętność pracy projektowej i współpracy.