Podsumowanie innowacji „Z Canvą na lekcji języka polskiego”

W roku szkolnym 2022/2023, pani Agnieszka opracowała i wdrożyła innowację pedagogiczną z języka polskiego, w której uczestniczyło 25 uczniów z klasy VI c. Innowacja miała na celu: wykorzystanie platformy edukacyjnej Canva, aby uczniowie zwiększyli świadomość pracy z technologią informacyjno-komunikacyjną w sposób odpowiedzialny i wdrożenie pracy metodą projektu, realizując albo poszerzając wykonanie zadań z podstawy programowej.

Podczas zajęć oraz pracy w domu w formie zadań dla chętnych uczniowie wykonywali działania zgodne podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023. Zrealizowali moduły:

  1. W moim świecie
  2. Dom i rodzina
  3. Zdrowie
  4. Wartości
  5. Podróz po Polsce i świecie

W każdym module odnosili się do tematów związanych z lekturami lub innymi tekstami kultury oraz zasadami ortograficznymi:

  1. Poezję da się czytać! – plakaty do treści wierszy
  2. “Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R. Tolkien: pierwsza strona z gazety z wiadomościami z Hobbitonu; drzewo genealogiczne Bilbo Bagginsa; pln norki wg opisu z 1 rozdziału ksiązki (do wyboru)
  3. Biblia – przypowieści i biblijne związki frazeologiczne – kolaż zdjęć/historyjka obrazkowa
  4. Zasady ortograficzne – plakaty
  5. Mity i bajki – komiks/animacja

Obejrzyj prace uczniów

Wnioski: prawie wszyscy uczniowie uważają, ze ich umiejętność pracy z technologią informacyjno-komunikacyjną wzrosła podczas korzystania z platformy Canva. Uważają również, ze Canva przydaje się w życiu, jest bardzo szybka i prosta w użyciu.

Agnieszka Prass

Poprzedni artykułKangur 2023 – wyniki
Następny artykułWiem, co jem!