Wykonali klasowe gry planszowe

Jak dobrze bawić się na lekcji z lekturą? Zaprojektować grę planszową opartą na powieści J.R.R. Tolkiena „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, a potem zrobić klasowy turniej planszówek. 

Aby zabrać się za realizację własnej gry planszowej, na początku uczniowie wspólnie z panią Agnieszką Prass ustalili koncepcję oraz zasady przebiegu gry. Potem, pracując w grupach, zastanowili się nad elementami planszówki, zrobili testy i przeszli do produkcji. Wszystko w oparciu o treść lektury. Podczas klasowego Dnia Gier Planszowych mieli okazję przetestować swoje gry i wyciągnąć wnioski. To był najciekawszy moment lekcji, gdy grupy patrzyły krytycznie na gry kolegów i koleżanek i chwalili pomysł, ale dostrzegali też elementy konieczne do dopracowania. Największe uznanie publiczności otrzymała gra Amelii i Kornelii pt. „Hobbinoly”. 

Wszyscy uczniowie doskonale wiedzą już, że gry planszowe nie tylko wspomagają rozwój intelektualny, rozwijają spostrzegawczość, pamięć, orientację przestrzenną, logiczne myślenie, ale przede wszystkim uczą zasad komunikacji.

Agnieszka Prass

Poprzedni artykułZakręceni na niebiesko – marzec
Następny artykułWieści ze szkolnej biblioteki