Nie jesteś sam

MEiN, wsłuchując się w informacje płynące ze szkół, potwierdza, że  „długotrwała pandemia, która wymusiła zmianę formy kształcenia dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach oświatowych. Widoczne są tego negatywne skutki. Pogarszanie się kondycji psychicznej uczniów i przeciążenie nauczycieli prowadzeniem lekcji zdalnych. Uczniowie są zmęczeni, apatyczni, odizolowani od bezpośrednich kontaktów rówieśniczych. Skutkuje to trudnościami w nauce, a także wzrostem zachowań ryzykownych czy nadużywaniem korzystania z mediów elektronicznych.”

W naszej szkole organizuje się pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Pomoc udzielana jest uczniom, rodzicom i nauczycielom. Polega ona na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększenia efektywności pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej uczniom. Wszelkie formy świadczonej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole są bezpłatne, a udział ucznia w zaplanowanych zajęciach w ramach jej realizacji dobrowolny. Pedagodzy szkoły: Iwona Makowska (imakowska@g.sp1.ilawa.pl) i Małgorzata Kłodawska (mklodawska@g.sp1.ilawa.pl) z wielką empatią analizują wszystkie zgłaszane im problemy. Umawiają się na osobiste spotkania z uczniami, rodzicami, także z nauczycielami. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole  jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w określonej formie.

Rzeczywistość, w której żyjemy, wielu osobom (dzieciom i dorosłym) może przysparzać różnych trudności – mówi pedagog szkolny Iwona Makowska. – Czujesz się przygnębiony, jest Ci smutno, nie masz energii do działania, czujesz lęk, martwisz się o siebie i swoich bliskich, i nie masz do kogo zwrócić się ze swoimi problemami? Nie chcesz mówić o swoich problemach osobom, które znasz? Zachęcamy do skorzystania z telefonów zaufania i pomocy online:

  • 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę

Telefon jest anonimowy, czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Połączenie jest bezpłatne.

W telefonie zaufania pracują konsultanci-specjaliści (psycholodzy i pedagodzy), którzy pomagają przez telefon oraz online. Można też napisać wiadomość przez stronę internetową Fundacji: www.116111.pl

  • 800 080 222- infolinia dla dzieci i młodzieży, rodziców oraz nauczycieli prowadzona przez Fundację ITAKA.

Infolinia jest anonimowa, bezpłatna,  całodobowa. Konsultantami są psychologowie, pedagodzy i prawnicy, którzy czekają na telefony oraz czaty i maile na stronie internetowej Fundacji: www.liniadzieciom.pl

  • 800 100 100-telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci

To bezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna i online www.800100100.pl dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie pomocy psychologicznej dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności. Linia czynna jest od poniedziałku do piątku, w godzinach 12.00-15.00.

  • 800 12 12 12 Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka Nie jesteś sam! Zadzwoń pod numer 800 12 12 12. To telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Możesz też napisać do ekspertów na czacie, który znajdziesz na stronie Rzecznika: www.brpd.gov.pl

Czekają tam na Ciebie ludzie, którzy Ci pomogą. Za darmo. Nie musisz się przedstawiasz ani mówić, skąd dzwonisz. Możesz pozostać całkowicie anonimowy. Nikt się nie dowie o tej rozmowie, ani rodzice, ani szkoła, ani znajomi. Eksperci z Telefonu Zaufania pomogą Ci rozwiązać Twój problem, wyjaśnią, co robić, jak się zachować, gdzie znaleźć konkretne wsparcie.

Nie czekaj, nie trać czasu, pomóż sobie – zadzwoń 800 12 12 12.

Pod numer interwencyjny mogą też dzwonić osoby dorosłe, aby zgłosić problemy dzieci lub rażące zaniedbania względem nich.

Uwaga! Telefon i czat internetowy są czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

/IM, SP1, gov.pl/

Poprzedni artykułTradycje i zwyczaje wielkanocne w świetlicy „Jedynki”
Następny artykułPrzyjaciele Jedynki nigdy nie zawodzą