LEGO na lekcji języka polskiego

Wiadomo, że pracujemy i uczymy się lepiej, gdy to co robimy nas interesuje, dlatego lekcja powinna być też dobrą zabawą. Stąd pomysł pani Agnieszki Prass, pracującej metodą Lego Seroious Play, aby korzystać na lekcji języka polskiego z uczniami IV c z klocków LEGO. Uczniowie poznają teraz baśniowe krainy, więc to ciekawe połączenie, gdy mogą baśniową fantastykę zestawić z własną wyobraźnią i kreatywnością. 

Celem lekcji było przedstawienie przygód Szewczyka z baśni O.Kolberga. Uczniowie podzieleni na grupy mieli za zadanie zbudować z klocków LEGO interpretację przygód bohatera.

Dzięki tej metodzie każdy z uczniów zaangażował się w pracę z omawianym zagadnieniem. Powstały trójwymiarowe modele, które podczas prezentacji i omawiania doboru klocków stały się podstawą do dyskusji czy Szewczyk to superbohater?

Dzięki metodzie LEGO to była lekcja wyzwalająca kreatywność, ułatwiająca myślenie, komunikację i zapewniająca dzieciom nieograniczone możliwości praktycznej nauki. Uczniowie zrozumieli, że zabawa klockami może być…całkiem serio.

Agnieszka Prass

Poprzedni artykuł#Rozmawiaj #Reaguj
Następny artykułWiosenne kiermasze w naszej szkole