Uczniowie Vc tworzyli makietę do lektury „Chłopcy z Placu Broni”

Podczas omawiania lektury na lekcjach języka polskiego zawsze jest przestrzeń do praktycznych, grupowych działań. Po stacjach zadaniowych przyszedł czas na twórczą pracę. Żeby lepiej zrozumieć, dlaczego Plac Broni był dla bohaterów utworu ojczyzną, a Nemeczek oddał za niego życie, uczniowie w grupach tworzyli makiety do powieści. 

Od nich zależało, czy pokażą plac czy inne miejsce, o którym jest mowa w utworze. Po wykonaniu makiety każda grupa przygotowała prezentację i opowiedziała o przedstawionych miejscach i ich związku z lekturą. 

Przygotowując makietę na podstawie fragmentów lektury, uczniowie selekcjonują przydatne im informacje, uczą się uważności i dokładności, rozwijają kreatywność. Również takie praktyczne działania kształcą umiejętności niezbędne w przyszłej pracy zawodowej – umiejętność pracy w zespole, podejmowania decyzji, rozwiązywania konfliktów, publicznego wypowiadania się oraz samooceny.

Agnieszka Prass

Poprzedni artykułDzień Babci i Dziadka
Następny artykułPortrety wykonane w kuchni