Biblioteka szkolna nie tylko dla uczniów

Biblioteka szkolna służy uczniom i nauczycielom naszej szkoły. Z księgozbioru mogą korzystać także rodzice, którym polecamy ciekawe książki z zakresu pracy wychowawczej z dziećmi. Biblioteka jest miejscem, w którym możemy wypożyczyć książki, przeczytać je w czytelni na miejscu, porozmawiać z paniami bibliotekarkami o różnych książkach.

W nowej podstawie programowej kształcenia ogólnego zapisano, że dobrze wyposażona biblioteka szkolna z aktualizowanymi zbiorami ma wspomagać realizację wszystkich wyznaczonych w podstawie celów, a wszyscy nauczyciele mają ze sobą współpracować. Prezes Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich Danuta Brzezińska: Biblioteka szkolna jest integralną częścią szkoły, ma uzupełniać jej proces dydaktyczny i wychowawczy. Wszystkie działania, które są w szkole podejmowane, powinny mieć odzwierciedlenie w jej zasobach i mieć wsparcie nauczyciela bibliotekarza w ich realizacji. Stąd biblioteka szkolna postrzegana jest jako pracownia dydaktyczna o charakterze interdyscyplinarnym.

Beata Kamińska – bibliotekarka naszej szkoły przygotowała spis materiałów, które mohgą być przydatne zarówno nauczycielom, jak i rodzicom naszych uczniów. Zachęcamy do skorzystania:

,,Strefa rozwoju kompetencji” biblioteczka dla nauczycieli i rodziców

I. Pedagogika

Timms L. A. – „Pomoc dla nastolatków ze spektrum zaburzeń autystycznych…”

Hoopmann K. – „ Wszystkie koty mają zespół Aspergera”

Molicka M. – „Bajki terapeutyczne”

Griesbeck J. – „Zabawy uczące współzawodnictwa i wygrywania”

Griesbeck J. – „Poznajmy się w zabawie”

„Karty dialogowe do gier rozwijających wyobraźnię i kreatywność”

Erkert A. – „Lekcje już się skończyły!

Vopel K. W. – „Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży” cz. 1.

Vopel K. W. – „Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży” cz. 2.

Vopel K. W. – „Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży” cz. 3.

Vopel K. W. – „Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży” cz. 4.

Broszury „One są wśród nas”:

„Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu”

„Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu”

„Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu”

„Dziecko z zaburzeniami tikowymi w szkole i przedszkolu”

„Dziecko z zaburzeniami odżywiania w szkole i przedszkolu”

„Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole”

„ Teczka pracy z dziećmi i młodzieżą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego” (wskazówki do pracy, scenariusze zajęć, gotowe ćwiczenia usprawniające procesy poznawcze)

Whitaker T. „Co znakomici dyrektorzy robią inaczej, niż cała reszta?”

„Jak budować dobrą szkołę? Potencjał i bariery ewaluacji w oświacie”

Bogdanowicz K. M. „Czy moje dziecko jest zagrożone dysleksją”

II. Dydaktyka ogólna

Matematyka. Zestawy materiałów cz.1. i 2. ( aktywizacja procesu dydaktycznego, środki dydaktyczne, ocenianie w edukacji matematycznej)

Informatyka . Zestaw materiałów cz. 1. i 2. (narzędzia informatyczne, praca z dokumentami, organizacja przestrzeni sprzyjającej edukacji informatycznej)

Języki obce. Zestaw materiałów cz. 1. i 2. (kompetencje kluczowe, pracownia językowa, motywacja, autonomia ucznia, TIK)

Przedmioty przyrodnicze. Zestaw materiałów cz. 1. i 2. (myślenie naukowe, aktywność badawcza uczniów w edukacji przyrodniczej)

Black P. „Jak oceniać, aby uczyć?”

III. Programy edukacyjno – terapeutyczne

„Ortograffiti. Zeszyty ćwiczeń”

SPEKTRUM AUTYZMU-Specjalistyczny program multimedialny dla nauczycieli     i terapeutów przeznaczony do terapii dzieci ze spektrum autyzmu.

IV. Psychologia

Matthews A. „ Bądź przyjacielem i żyj wśród przyjaciół”

Czachura I. „Domowa szkoła przetrwania. Podręcznik porozumiewania się”

Faber A. „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i szkole?”

Minahan J. „ Kod zachowania”

Linksman R. „W jaki sposób szybko się uczyć?”

„Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach”

Niewiński T. „Ja”

Weiler J. „Nastolatki pod mikroskopem”

Sutherland C. M. „Uwolnij się od depresji”

Sterna D. „Uczę się w szkole”

Wesołowska A. M. „Bezpieczeństwo młodzieży. Poradnik prawny.”

Rogers P. D. „Narkotyki i nastolatki”

Chętkowski D. „ Z budy. Czy spuścić ucznia z łańcucha?”

„Aids i Ty”

Pacewicz A. „jak pomóc dziecku nie pić?”

Malewska M. „Narkotyki w szkole i w dom”

Naik A. „Dasz radę! Poradnik na życiowe zmiany”

Covey S. „7 nawyków skutecznego nastolatka”

Kupaj L. „Kompetencje trenerskie  pracy nauczyciela”

V. Karty emocji

Kupaj L.,,Karty emocji rozwijające świadomość emocjonalną

SENS. Karty rozwojowe, trenerskie. Szkoła Coachingu.

/Sp1/

Poprzedni artykułNauka przez zabawę
Następny artykułMiędzynarodowy Dzień Liczby Pi – wyjątkowe święto Ludolfiny