Zagrożenia w domu i otoczeniu

Agresja, cyberprzemoc, dopalacze, brak ruchu i zła dieta to współczesne zagrożenia, które dotykają uczniów.

Jak sobie z nimi radzić?

Uczniowie klas 4 na lekcji przyrody pod kierunkiem Pani Wioletty Karwat nabywali umiejętność rozpoznawania sytuacji niebezpiecznych. Rozmawiali jak bezpiecznie zachowywać się w domu podczas nieobecności rodziców.  Uczyli się bezpiecznego zachowania podczas ekstremalnych zjawisk pogodowych, rozpoznawali substancje niebezpieczne w domu, rośliny i grzyby trujące. Największa liczba obiektów mogących być źródłem niebezpieczeństwa znajduje się w kuchni. Nieroztropne użytkowanie takich przedmiotów, jak kuchenki gazowe lub elektryczne, garnki z gorącą wodą, kubki z gorącą herbatą, potłuczone szkło itp., może prowadzić do wielu wypadków.

W pozostałych częściach domu lub mieszkania zagrożenie mogą stanowić m.in. uszkodzone przewody elektryczne oraz wyrwane lub poluzowane gniazdka wtykowe.

Poruszyli też temat substancji oraz czynności, które działają uzależniająco na organizm młodego człowieka. Wyjaśniali,  na czym polega asertywne zachowanie i podawali przykłady zachowań asertywnych. 

Dodatkowym zadaniem dla uczniów było wykonanie pracy plastycznej na temat bezpiecznych zachowań. 

Poprzedni artykułJak pięknie się różnić?
Następny artykułEgzamin próbny ósmoklasistów według nowych wytycznych CKE