
Klasa 7a wzięła udział w lekcji języka polskiego, poznając i wykorzystując nowe narzędzia cyfrowe, czyli AR – Augmented Reality – technologię rozszerzonej rzeczywistości. Interaktywną lekcję przygotowała polonistka, Agnieszka Prass.
Współcześni uczniowie posiadają własne smartfony lub tablety i za ich pomocą poznają świat, dlatego warto te narzędzia wykorzystać również na zajęciach. Daje to dzieciom możliwość pracy w środowisku, które znają, w którym poruszają się na co dzień, a przede wszystkim chętnie pracują.
Do przeprowadzenia lekcji z wykorzystaniem smartfonów i rozszerzonej rzeczywistości zainspirowała mnie książka Wydawnictwa Galaktyka „Mały Książę. Rozszerzona rzeczywistość”. Lektura „Mały Książę” w rozszerzonej rzeczywistości wprowadza odbiorców w wirtualny świat, który tak bardzo fascynuje młodych ludzi. Razem z Małym Księciem uczniowie wyruszyli w trójwymiarową podróż po planetach. Wirtualnie poznali Małego Księcia i Lisa, mogli zaopiekować się Różą, wyrywać baobaby i zobaczyć dymiący wulkan – mówi polonistka.
Lekcje została przeprowadzona w myśl zasady BYOD – Bring Your Own Device, czyli Przynieś Swoje Własne Urządzenie. Na smartfonach dzieci zainstalowały bezpłatną aplikację, do której przekierowywuje kod QR zamieszczony na kartach książki Antoine de Saint-Exupéry’ego. Karty oznaczone na górze symbolem czerwonej róży sprawiły, że bohaterowie utworu żyli i mogli się poruszać.
Podczas lekcji uczniowie mogli też obejrzeć modele planet, po których podróżował Mały Książę, wykonane na lekcji języka polskiego oraz jako zadania projektowe uczniów klas III gimnazjum.
Młodzież z zainteresowaniem i zaangażowaniem podróżowała po planetach i poznawała ich mieszkańców. Lekcja rozbudziła wyobraźnię i pozwoliła na wykorzystanie narzędzi multimedialnych na języku polskim.
AP