W środę, 3 października 2018 roku klasy I a i I d wybrały się na wycieczkę do Torunia. Klasa I a zaopatrzona była w kamizelki odblaskowe, które odróżniały nasze dzieci od innych wycieczek. Po przyjeździe do Torunia pierwsze kroki skierowaliśmy na Starówkę, by tam razem z przewodnikiem zwiedzić Rynek, obejrzeć Krzywą Wieżę oraz pomnik Mikołaja Kopernika.
Następnie udaliśmy się do Domu Legend Toruńskich, gdzie uczniowie mieli możliwość odegrania niewiarygodnej sceny, jaka zdarzyła się podczas wizyty króla Władysława Jagiełły w Toruniu. Pierwszoklasiści stoczyli flisaczy turniej na tratwach oraz oddali pokłon Grubej Marynie – w tę postać wcieliła się wychowawczyni klasy I d pani Natalia Wcisła. Część uczniów razem z jednym z opiekunów miała okazję stać się łotrami zamkniętymi w żelaznej klatce. Uczennica klasy I a zadzwoniła prawdziwym dzwonem – miniaturą uruchamianej stopami Trąby Bożej z Katedry Świętych Janów. Każdy uczestnik wycieczki mógł sprawdzić czystość swego serca pod Krzywą Wieżą. Po mile spędzonym czasie w Domu Legend pierwszoklasiści udali się do Żywego Muzeum Piernika. W magiczny sposób przenieśli się do średniowiecza, w którym – pod okiem Mistrza Piernikarskiego i uczonej Wiedźmy Korzennej – poznali wszelkie rytuały związane z wypiekiem piernika. Własnoręcznie przygotowali ciasto, by później, przy użyciu drewnianych form, wypiec z niego toruńskie specjały.
Odwiedziliśmy najsłodsze miejsce w Toruniu jakim jest „ Manufaktura cukierków”. Tam zobaczyliśmy jak ręcznie wytwarzane są cukierki i lizaki. Uczniowie mieli możliwość podejrzenia , w jaki sposób metodą pochodzącą z XVII w., powstają małe i słodkie, magicznie kolorowe arcydzieła. Dzieci zobaczyły jak słodka masa zyskuje cudowny zapach, magiczny kolor oraz fantazyjny kształt. Na koniec pokazu każdy uczestnik otrzymał słodką niespodziankę.
Wycieczka do Torunia była bardzo udana, tym bardziej, że dopisywała nam pogoda. Celem tej wycieczki było poszerzenie wiedzy historycznej w oparciu o zwiedzanie starego miasta oraz rozbudzanie indywidualnych zainteresowań ucznia historią, kulturą i tradycją własnego kraju, połączenie edukacji z zabawą. Cel ten został niewątpliwie zrealizowany.
Elżbieta Trzcińska