Działania pierwszoklasistów w konkursie „Powietrze bez śmieci”

Od 26.03.2018r. do 28.03.2018r. w ramach realizacji konkursu „Powietrze bez śmieci” uczniowie klas pierwszych przystąpili do kolejnych prac. Tym razem wszystkie siły zostały skierowane na działania związane z trzecim scenariuszem pt. „Ochrona Powietrza. Czy wiesz jak walczyć ze smogiem?” Zajęcia zaczęły się dyskusją na temat sposobów walki ze smogiem? Uczniowie podawali propozycje, a nauczyciel wszystkie pomysły zapisywał na tablicy. Następnie rozpoczęła się segregacja przyniesionych przez nauczyciela i dzieci odpadów. Uczniowie zostali podzieleni na grupy. Każda z grup wybierała ze zgromadzonych na środku klasy przedmiotów, odpady będące nazwą danej grupy. Nazwy grup były następujące:
Grupa nr 1 – Szkło
Grupa nr 2 – Plastik
Grupa nr 3 – Metal
Grupa nr 4 – Papier
Grupa nr 5 – Bio/Biodegradowalne
Grupa nr 6 – Inne
Uczniowie w swoich grupach z kart pracy wycinali znaki recyklingu, następnie kolorowali je odpowiednim kolorem. Kolor uzależniony był od nazwy danej grupy. Uczniowie przypinali wykonane znaki do posegregowanych przedmiotów. Następnie odbył się Recyklingowy Quiz klasowy. Każdy uczeń otrzymał komplet sześciu karteczek w kolorach znaków recyklingowych. Nauczyciel podnosił wybrane przedmioty ze stolika, dzieci podnosiły rękę z kartką w odpowiednim kolorze.

Po podsumowaniu zajęć nastąpiły działania warsztatowe. Dzieci wykonały własne Transparenty Antysmogowe. Z otrzymanych kart pracy wycinały transparenty i je kolorowały. Po wycięciu na odwrocie rysowały własną wizję albo wpisywały wymyślone przez siebie hasła antysmogowe. Po zakończeniu lekcji uczniowie zabrali swoje transparenty do domu w celu zamanifestowania przed dorosłymi, że chcą walczyć ze smogiem i oddychać czystym powietrzem.

Poprzedni artykułWycieczka edukacyjna do Torunia Ia i Ic
Następny artykułV Giełda Praktyk i Zawodów w „Koperniku”