Szkolne Koło Turystyczne ,,Traper” w Poznaniu

W dniach 22.05-23.05 my – członkowie Szkolnego Koła Turystycznego ,,Traper” wraz z panią Wasilewską oraz panią Kłodawską udaliśmy się na wycieczkę do Poznania.
Spotkaliśmy się o godzinie 7:40 na dworcu Iława Główna. Podróż pociągiem trwała około 3 godziny. Po dotarciu na miejsce zostawiliśmy bagaże w hostelu La Guitarra i poszliśmy na Stary Rynek. O godzinie 12:00 podziwialiśmy koziołki na wieży poznańskiego Ratusza, a następnie udaliśmy się coś zjeść. Odpoczynek nie trwał jednak długo, gdyż już o 13:45 musieliśmy być w Muzeum Rogalowym.
Powitali nas tam prawdziwi poznaniacy i pokazali, jak zrobić rogale świętomarcińskie. Nie obyło się bez śmiechu. Po krótkiej przerwie wybraliśmy się na przejażdżkę kolejką parkową “Maltanka”, podczas której podziwialiśmy Jezioro Maltańskie. Gdy mieliśmy wracać do hostelu, niespodziewanie
zaczęła się ulewa. Na szczęście nie trwała długo, więc wieczorem mogliśmy jeszcze raz pójść na Stary Rynek.
Następnego dnia wstaliśmy wcześnie, zjedliśmy śniadanie i pojechaliśmy komunikacją miejską na Ostrów Tumski, gdzie czekała na nas niespodzianka. Były to zajęcia terenowe w języku angielsku. Musieliśmy wcielić się w rolę przewodnika i w grupach przedstawić jedno miejsce. Potem odwiedziliśmy Palmiarnię. Mieliśmy okazję zobaczyć tam ponad 1000 gatunków egzotycznych roślin. Później wybraliśmy się na posiłek, a także zakupiliśmy rogale świętomarcińskie.
O godzinie 16:30 poszliśmy na dworzec, by wsiąść do pociągu i wrócić do Iławy.
Mimo niesprzyjającej pogody, będziemy miło wspominać Poznań. W przyszłych latach na pewno jeszcze raz się tu wybierzemy, gdyż miasto to ma wiele ciekawych atrakcji, których nie zdążyliśmy zobaczyć.

Szkolne Koło Turystyczne „Traper”

Poprzedni artykułUdany debiut klas czwartych w lekkoatletycznych czwartkach