Tam, gdzie Kopernik się urodził… – klasy pierwsze w Toruniu

W środę, 3 października  2018 roku klasy I a i I d wybrały się na wycieczkę do Torunia. Klasa I a zaopatrzona była w kamizelki odblaskowe, które odróżniały nasze dzieci od innych wycieczek. Po przyjeździe do Torunia pierwsze kroki skierowaliśmy na Starówkę, by tam razem z przewodnikiem zwiedzić Rynek, obejrzeć Krzywą Wieżę oraz pomnik Mikołaja Kopernika.

​Następnie udaliśmy się do Domu Legend Toruńskich, gdzie uczniowie mieli możliwość odegrania niewiarygodnej sceny, jaka zdarzyła się podczas wizyty króla Władysława Jagiełły w Toruniu. Pierwszoklasiści stoczyli flisaczy turniej na tratwach oraz oddali pokłon Grubej Marynie – w tę postać wcieliła się wychowawczyni klasy I d pani Natalia Wcisła. Część uczniów razem z jednym z opiekunów miała okazję stać się łotrami zamkniętymi w żelaznej klatce. Uczennica klasy I a zadzwoniła prawdziwym dzwonem – miniaturą uruchamianej stopami Trąby Bożej z Katedry Świętych Janów. Każdy uczestnik wycieczki mógł sprawdzić czystość swego serca pod Krzywą Wieżą. Po mile spędzonym czasie w Domu Legend pierwszoklasiści udali się do Żywego Muzeum Piernika. W magiczny sposób przenieśli się do średniowiecza, w którym – pod okiem Mistrza Piernikarskiego i uczonej Wiedźmy Korzennej  poznali wszelkie rytuały związane z wypiekiem piernika. Własnoręcznie przygotowali ciasto, by później, przy użyciu drewnianych form, wypiec z niego toruńskie specjały.

​Odwiedziliśmy najsłodsze miejsce w Toruniu jakim jest „ Manufaktura cukierków”. Tam zobaczyliśmy jak ręcznie wytwarzane są cukierki i lizaki. Uczniowie mieli możliwość podejrzenia , w jaki sposób metodą pochodzącą z XVII w., powstają małe i słodkie, magicznie kolorowe arcydzieła. Dzieci zobaczyły jak słodka masa zyskuje cudowny zapach, magiczny kolor oraz fantazyjny kształt. Na koniec pokazu każdy uczestnik otrzymał słodką niespodziankę.

​Wycieczka do Torunia była bardzo udana, tym bardziej, że dopisywała nam pogoda. Celem tej wycieczki było poszerzenie wiedzy historycznej w oparciu o zwiedzanie starego miasta oraz rozbudzanie indywidualnych zainteresowań ucznia historią, kulturą i tradycją własnego kraju, połączenie edukacji z zabawą. Cel ten został niewątpliwie zrealizowany.

Elżbieta Trzcińska

Poprzedni artykułSmacznie, zdrowo, kolorowo – zróbmy sałatkę owocową
Następny artykułWarsztaty ekologiczne dla klas I i II